Recent Posts

22 Temmuz 2015 Çarşamba

21.01.2015 ATINOVA SARIMSAKLI AYVALIK PATRICA BURNU BISIKLET TURU

Senelerce bu bolgede tatil yapmis, bahar aylarinda gelsemde su koylari yurusem diye ic gecirdigim o guzel koylari bu sefer,Ankara dan yola cikmadan once kafamda en kotu ihtimalle her ne olursa olsun yapmak istedigim icin bisikletimle gelmistim.
Bir kac gun once bunlardan bir tanesini gerceklestirmistim ve inanilmaz keyif almistim.Bu gecen bir kac gunluk sure zarfinda hava sicakliklari artmis olmasi planimi degistirmeme engel olamadi.
Sabah uykunun tum mahmurlugu ustume cokmus, kalkmakta ne kadar zorlansamda, tatiliminde son gunleri olacak olmasi nedeni ile bu firsati belki daha yakalayamayacaktim.
Beynim her ne kadar bu saatte ne isin var, yat yattigin yere  dese de, kafama koydugum isi her zamanki iradem ile gerceklestirecegim dusuncesi ile yola ciktim/
Kuzeye dogru ilerlerken saatte 8-10 km hiz ile esen poyraz ilerlememe mani olsada, agir agir sarimsakli ya ulasmis, calisan kaslarnedeni ile de uzerimdeki o mahmurlukta gitmisti.Sabahin erken saatinde denizin dinginligi, marti seslerine sehrin sessizligi de eklenince tur keyfini cikarmaya baslamisti.
Ayvalik ile Cunda adasini birbirine baglayan kopru uzerinde hanmli,kizli,erkekli balik tutanlarin ilginc goruntusu esliginde  cunda adasina girdim.
Onceleri aracimla gittigim ve korktugum o issiz koylara bisikletimle gelmistim, oncelikle hedefimi gereklestirmenin mutlugu ve her kivrimindaki koylarin guzelligi, camlarin ve zeytin agaclarinin yesilligi ile birlesen denizin mavisi esliginde once 1. rum koyu ve sonrasinda da 2. ve 3. rum koylerine kadar pedalladim.Buralar hakkinda cok fazla bir seyler yazmadan daha cok fotograf paylasmak niyetinde, sadece soylemek istedigim 2. rum koyunde karsilastigin bir teyze nin gercekten goruntusu, sivesi, sari saclari mavi gozleri ile bende biraktigi saskinlik ifadesi sanirim uzun sure hafizamdan silinmeyecek.
3.Rum koyunde ilerleyecek yol bitmis, 2. koy cikisinda gordugum Ayios Dimitri Ta Selina (Ayisigi) manastirina dogru pedallamak niyetindeyim ama artik oglen olmus tahminimce en az 38 derece oldugunu dusundugum sicaklikta gidip gitmeme konusunda ki kararsizligimi netcilendirmeye calisirken buldum kendimi, devam..
Manastir sadece Carsamba gunleri ziyarete acikmis, anladigim kadari ile sabanci ailesi korumasi altinda bulunan alanda, gercekten guvenlik gorevlisine yakisan tavirlari ile karsilayan beyin sicak karsilamasi ve soguk su ikramlari sonrasi manastiri goremeden donmek zorunda kaldim.Her seye ragmen keyifli suren yolculugum sik sik su molalari esliginde Ayvalikta verdigim sicak ve oglen yemegi molasi sonrasi ayni guzergahtan eve dondum.

Sarimsakli Camlik arasi plaj

Sarimsakli Camlik arasi Plaj




Ayvalik Camlik Bolgesi

Camlik Ayvalik TEkne


Camlik Bolgesi

Ayvalik Liman

Ayvalik Cikisi


Ayvalik Gumruk cikisi - Midilli ye giden cok

Cunda adasina dogru

Ayvalik Cunda baglanti kopru Balik meraklilari

Cunda girisi

Cunda girisi Eski Degirmen

Cunda girisi

Cunda da araziye girdim sonunda

Birinci Rum Koyu

1. Rum Koyu plaji

Cunda da koylar

Cunda da ilerleyisim


Cunda Biyikli Plaji 2. Rum Koyu

Biyikli Plaji

2. Rum koyu







2. Rum Koyu

2. Rum Koyu

2. Rum Koyu 


2. Rum koyunde cafe ve plaja cevrilen yer


3. Rum Koyu










3. Rum Koyu Yolu

Uzaktan 3. Rum Koyu gorunusu

3. Rum Koyu tek ev





Manastir yolu












   





0 yorum :

Yorum Gönder