Recent Posts

18 Temmuz 2015 Cumartesi

18.07.2015 ALTINOVA - AYVALIK ADALAR MILLI PARK BISIKLET TURU

Soguk Gece
Kopek sesleri
Sivrisinek
Sinir harbi
Uykusuzluk
Misafir kopek
Yolculuk
Keyif
Yorgunluk
Telase
Mutlu Son

Yazima baslayacak uygun kelimleri bulamazsam da yukaridaki tek tek kelimeler gunun ozetini aciklar nitelikte.
Sabah erkenden yola cikmaya karar vermis fakat site icerisindeki kopeklerin havlamalarindan neredeyse saat 02:30 kadar uyku tutmamis, ustune bize musallat olan sivrisinekte cabasi olmustu.Sabah kalktigimda evin icerisinde bulunan davetsiz misafirimiz ve her halinden sahipli oldugu anlasilan kopek sabahi ilk sokunu yaratmis, kayboldugu icin gece bize sigindigini ogrendikten sonra, uykusuz bir vaziyette erkenden pedallarimi cevirmeye koyuldum, sabahin serinligine eklenen denizin dinginligi, dogan gunes, yer yer marti yer yer kus sesleri esliginde, uzunca bir sure ana yola cikmadan siteler icerisinde gidel yolu tamamlayarak, Canakkale - Izmir yoluna cikmadan kask, yelek  ve benzeri onlemlerimi aldiktan sonra, sarimsakli kavsagina kadar olan mesafeyi, mumkun olabilecek en hizli sekilde gecerek, sarimsakli da sabah kahvaltisi molasi ve beraberinde harita uzerinde guzergahimi calisarak bir muddet sonra ayvalik adalari milli park bolgesine ulastim.
Erken bir saatte ulasmis olmam nedeniyle serin olan havada zorlanmadan, daha ilk giriste beni karsilayan guzel koylar, orman ici yollar beni fazlasi ile mutlu etmis, ileride karsilasabileceklerimi merakla beklemeye baslamistim.Milli park sinirlari icerisinde cok az sayida da olsa yuruyus yapan insanlarla karsilasmak, kafamda var olan bir takim soru isaretlerini gidermeye yetmisti.
Baslangic tan itibaren milli park alani icerisinde, avlanmak, cop atmak, bitki vb canli toplamak gibi uyari levhalari olmasina ragmen, yazlik site levhasi olmasini inanilmaz derece yadirgamis, yolumun ustunde olmazsa bile bu  yazliklari gormek icin sapaga girdim.Site disina baglanan kopek bana zor anlar yasatsa da, milli park alani icerisinde bu sekilde yazliklara izin verilmesi insanin aklina her zaman ki bilindik dusunceler film seridi gibi geciverdiler.
Donus yolunda her nekadar atlatirim dusuncesi ile  hareket etsem de kisa bir arbede den sonra neyseki yoluma devam edebildim.
Artik cunda adasinin karsi istikameti olan kisima dogru yani hedefime az kaldigini hissettigim noktada, yuruyus yapan bayanlarla sohbet ederek ilerleyisimi surdururken,genis bir alana yayilmis, ozel mulk alani nedeni ile  manzarasini seyredecegim yerde uygun bir nokta bulamamis, bayanlardan bu alanin Sabanci ailesine ait oldugunu ogrenerek, yoluma devam ettim.
Eksik kalan bir seyler var, ben o manzarayi seyredebilmek adina o kadar yolu pedal cevirmistim, kesinlikle bir yolu olmali idi ve ani bir kararla tekrar geri donerek, ozel mulk alinin yakininda bir agacin golgesine bisikletimi saklayarak, buldg[um patikadan deniz kiyisina kadar ilerledim.
Yuzumde gulucukler....
Gorebildigim her yol ayrimina saparak olabildigince her detayi gorerek ilerledim, sabah uygun saat olmasi nedeni ile aksam icin planladigim donusumu, hemen yapmaya karara vererek donuste sarimsakli plajlarini da gezerek, oglen sicagina kalmadan eve geldim.
Evde cocuklar davetsiz misafirimiz ile ilgili hikayelerini anlatirlarken, kopegin sahibini ararken bizimkilerden uzaklastigini  ogrendim.
Oglen, ablam face den bize misafir olan kopegin sahiplerinin ilanini gormesi ile onlara ulasmamiz ve ardindan neredeyse coluk cocuk tekrar kopegi aramamiz ve bu anlarin telasi ile kopek sahibinin uzuntusu insan hafizasinda inanilmaz git geller yasatti, sans yani basimizda ve mutlu sona ulasildi.
O anlar anlatilmaz yasanir.
Tek tek kelimelerle ifade ettigim ve bir birinden farkli duygular gun icinde yasanmis ve ARDAKALDI.

Iz kaydi


















4 yorum :

Böyle güzel bir makale yayınlamak için harika bir iş. Makaleniz yalnızca yararlı değil, aynı zamanda gerçekten bilgilendirici. Bizimle bilgi paylaşmaya istekli olduğunuz için teşekkür ederiz. hafif bisiklet

Bu makaleyi iyi araştırılmış içeriği ve mükemmel anlatımı için takdir ediyorum. Bu malzemeye o kadar karıştım ki okumayı bırakamadım. İşinizden ve becerinizden etkilendim. Çok teşekkür ederim. bisiklet

Yorum Gönder