Recent Posts

7 Temmuz 2015 Salı

07.07.2015 ALTINOVA -DIKILI- BADEMLIK- KALEM ADASI BISIKLET TURU

Mumkunati varken yasanilmayan mutluluklar, insana en buyuk aci verir sozu ile icinde bulundugumuz maddi sikintilara ragmen, ani yasamayi mumkun kilabilmek adina kafamda bir kac tane rota belirlemis ve bunlardan bir tanesini gerceklestirmistim.
Mevsim normal sartlarindan daha serin olmasina ragmen, gunesin yakici etkisinden korunmak icin aksamdan butun hazirliklarimi bitirmis sabah erken saatinde kendimi bisikletimin uzerinde, nerdeyse tum yazlikcilarin belki de en derin uykularini yasadiklari saatte kendimi yolda bulmustum.Yolculuumun ilk 3 veya 4 km si aslinda bilinmezler ile dolu idi, onceleri bir cok defa denize dokuldugu yerde yuzdugumuz Marda cayi nin diger tarafindaki yaklasik 4 km tarlalardan olusan araziyi hic gecmemis ve buradan ulasacagim yol olup olmadigi konusunda hic bir bilgim yoktu.Kopruden gectikten sonra dogaclama ilerledigim tarla yollari denize paralel guneye devam ettikce bende en azindan guzergahima yaklasiyorum duygusu ile panik yapmadan yoluma devam ettim.Ilerleyen mesafelerde birden gelen kopek havlamalari beni telasa soksada uzakan bir sekilde konusarak yolumdam cekilmelerini sagladiktan sonra kisa bir sure sonra arazi sonundaki diger sahil sitelerine ulastim,
Sabah erken saatte ekmeklerini gerekli yerlere yetistirmeye calisan ekmek firini araclari ile gazete bayii araclari suratli ve tehlikeli ilerlemeleri beni rahatsiz etsede, Dikiliye kadar rahat bir sekilde ilerledim.
Dikilide erken saatler olmasina ragmen sahiln yolunda yuruyus yapan spor yapan insanlarin coklugu oncelikli olarak dikkatimi ceken bir nokta oldu.Liman kenarinda sicak simit ile yanimda bulunan erzagim ile yaptigim kahvalti sonrasi bademli istikametine dogru yola koyuldum.
bademli yolu Dikili ye kadar geldigim duz yoldan ziyade, kah inerek kah cikarak yavas yavas ilerlemeye devam ettim, saatin ilerlemis olmasi sicakligi hissettirse de diger yandan esen ruzgar sanki ona meydan okurcasina sicakligin etkisini azaltiyordu. 
Bedemlik koyunu cikisinda beni karsilayan ve digerlerinden farkiligini hissettiren badem tatil koyu reception bolumunde tesis hakkinda bilgiler aldiktan sonra, beni guler yuzu ile karsilayan nazik bayandan cevre hakkinda aldigim bilgiler isiginda once kalem adasi bolgesine, burada ki izlenimlerimden sonra da diger koylara gitmeye karar verdim.(www.bademtatil.com) Kalem adasi hakkinda ki anlatilanlari can kulagi ile dinledikten sonra birde anlatilanlari gozumle gormek uzere yollara dustum.
Biraz sicak ve yorucu bir yolculuk sonrasi, girisinden ozel mulk alani oldugu belli olan alana girdim.Antatilanlar gibi genc bir otel gorevlisi karsiladi, eger sakincasi yoksa bir muddet dinlenmek ve mevcut cesmeden biraz yararlanmak istegimi belirterek, gorevlinin anlayisli tavri sonrasi yaklasik bir 20 dakika sohbet sonrasi donuste tekrar gorusmek dilegi ile ayrildim.Kisaca adadan bahsetmek gerekirse;
"Kalem adasi, sahile cok yakin mesafede bulunan Oliviera resort hotel adinda isletme tarafindan kiralik veya satin alindigina dair bir iz edinemedigim, Istanbul, Ankara, Izmir, Bursa ve yurtdisindan misafirlerin araclarini birakarak, tekne ile karsiya alinarak agirlandigi ve kisaca zenginlere hitap eden bir isletme."
Otel ve ada bolgesi bakir kalmis,issiz ve yerlesimin olmadigi, guzel koylari ve sakin denizi ile harika bir doga ortamina s
ahip bir bolge.
Buradan ayrildiktan sonra tekrar Bademli koyunde cay ocaginda guzel sohbet esliginde oglen sicaklarini atlattiktan sonra killik koyunda kamp atmak amaci ile ilerleyisimi surdurerek geceyi orada gecirdim.Gunun sonunda yaklasik 44 km mesafe nin yorgunlugu ile sabah erken hareket etmek uzere cadirima cekildim.
Sabah erkenden bir nebze zorlu Bademli Dikili pakuru sonrasi, yaklasik 43 km lik yol sonrasi eve dondum.
Cocuklarin beni gorunce verdikleri sevinc
nidalari butun yorgunlugumu bitirdi.
Kaleme alamadigim diger ayrintilari zihnime yerlestirmis, ARDAKALAN bir macera daha zamana teslim edilmisti.

Her kivriminda, essiz koylarinda, sicaginda, esen ruzgarinda, Ankara surekli planlar yapip bir turlu ortak zaman bulamadigimiz, sanki zit kutuplar birbirini cekermis misali, benim bos vaktimin coklugu onunsa calismaktan vakit bulamadigi aramizda ki dostlugu, arkadasligi herhangi bir seye endekslemedigimiz,  ayni seyleri dusunup benden daha iyi ifade edebildigi, her firsatta sicakligini ve ictenligini bana hissettiren Ozcan arkadasima hediye ediyorum.Umarim en kisa zamanda yollarda bulusuruz.


Pissa Koyu

Dikili Sahil Yolundan

Dikili Sahili

Dikili Liman

Dikiliden goruntu

Dikili Limani

Bademliye Gelmeden radar

Bademli Koyu

Bademli Koyu

Bademli Cikisi

Badem tatil koyu

Badem tatil koyu

BAdemTatil Koyu


Pssa Koyu

Oliviera Resort Hotel

Oliviera Resort Hotel

KAlem Adasi

Kalem adasi

Kalem Adasi

Kalem Adasi


Pissa Koyu


Killik Plaji

Dikili Uzaktan Liman


Ev



0 yorum :

Yorum Gönder