Recent Posts

5 Temmuz 2015 Pazar

04.07.2015 Sahil- Altinova- Uckabaagac Koyu- Madra Baraji- Altinova -Sahil Bisiklet Turu

Uzun suredir tatil amacli geldigimiz Altinovanin etrafini her ne kadar aracla gezmis olsamda, ozellikle Ayvalik Camlik taraflari ile Cunda arasinda essiz guzellikteki koylari yuruyerek gezmek fikri zihnimin cikarilmayi bekleyen koselerinde surekli ekilmeyi bekleyen tohum misali beklemekte fakat her sene yaz tatili nedeni ile mevsimin sicak olmasi nedeni ile bir turlu gerceklestiremiyordum.
Bu sene Ankara dan cikmadan her ihtimale karsi bisikletimi getirmeye karar vermistim.Havalarin mevsim normallerinin altinda seyretmesine ragmen gunduz sicaklarinda bisiklet surmek sikintili gorunsede en azindan onca yolu getirdigim bisikletimle bir seyler yapmak zorunda hissediyordum.
Aksamlari yakin iskeleye yaptigim 14-15 km lik isinma turlari sonrasinda, 4 Temmuz gunu sabah saat 05:00 gibi kalmak niyetiyle baslayacagim turuma deniz deki yorgunlugun etkisiyle ancak 7:00 de uyanarak kucuk hazirliklarin ardindan basladim.Sabah serinliginin yani sira, kuzeyden esen kuvvetli ruzgarin etkisi ile her ne kadar zorlansamda, yavas yavas guzergahima dogru ilerlemeye basladim.Oncekilerden farkli olarak hissettigim tek fark, en kucuk donemecine kadar km ve benzeri hazirlarimi yapmadan cikmadigim yoluma bu sefer kisa bir google earth icelemesi ile yola cikmistim.Sahilden  yaklasik 7-8 km ilerlediktan sonra Ayvalik Izmir ana yola ciktiktan sonra, yaklasik 150 metre Ayvalik istikametine ilerledikten sonra, Madra baraji, cakmak koyu yoluna saptiktan sonra, genel itibari ile cok fazla egimli olmayan yoldan uckabaagac koyune kadar ilerleyisimi surdurdum,Koye kadar gayet sessiz ve sakin giden yolculugum, bu koyde de yasayan yok gibilerinden kendi kendime soylenirken, karsima cikan bir amcaya baraj yolunu sorarak dogru rotaya girdikten sonra, tabani cok gevsek olan zeminde ilerleyisim ve tirmanisim zor olsada baraja kadar ulasmayi basardim.Baraj rakimi biraz daha yuksek, serin, sessiz ve gocmen kuslarla beni karsiladilar.Burada yanimda getirdigim erzagimi tuketip, fotograf ve dinlenme molasi ardindan, vadi tabanindan dereye kenarindan inen toprak yoldan donus yoluna girdim.Saat sabahin 10:00 sulari olmasina ragmen sicaklik kendini hissettirmis, zaman zaman golgeliklerde verdigin kisa molalari sulama kanalindan akan buz gibi suya ayaklarimi sokarak dinlendirmem gunun odulu gibi olmustu.Donus genel olarak yokus asagi olmasi nedeni ile Izmir -Canakkale ayrimina ulasmam cok zamanimi almadi.Altinova sapagindan iceri girerek ilcenin parkinda kisa bir mola sonrasi sahile ilerleyisimi surdrurerek eve ulastim.Ilk planimi gerceklestirmis oldum.
















0 yorum :

Yorum Gönder