Recent Posts

15 Eylül 2014 Pazartesi

14.09.2014 Kazan Kavsakkaya Barajı Bisiklet Turu

Hafta sonu için düşündüğümüz bisiklet turu, mesai günlerinde ki  yoğun iş temposunun gölgesinde kaldı.Rota ve benzeri çalışmalar için fırsat bulamamış olsamda zaman zaman güzergah üzerinde ki gözlemlerimi, tura çıkacağımız pazar günü sabahın  5.inde yapmış olduğum son kontrol ile netlik kazanmış ve kağıda aldığım küçük notlarla da perçinleşmiş oldu.
Buluşma saatleri konusunda en ufak bir aksamaya neden olmayan grubumuz, her zaman ki gibi saatinden önce buluşmuş ve tur başlangıç noktası Alpagut köyüne doğru yola koyulmuştu bile.Erken bir saat olması nedeni ile hiç trafiğin akmadığı bir güzergahta olsa, rotamıza başlamadan, çocuklara tur düzeni ile ilgili yapılması gerekenler ve kesinlikle yapılmaması gerekenler hakkında bilgi verdikten sonra, 25 km olarak hedeflediğimiz turumuza başladık.
Hafif tırmanışlar ve inişler eşliğinde keyifli gidenken, bir yandan kaslarımız da ısınıyor,  zaman zaman artçı nın araba var bağırışı cıvıldayan kuş seslerini kesse de keyifler yerinde ilerlemeye devam ediyoruz.
İlk başlarda güzergah üzerinde köylerin yakın olması nedeni ile tur eğlenceli devam ederken, Yılmaz köye yakınlaştığımız da karşılaştığımız ilk ciddi tırmanma Ulaşın her zamanki üstün performansı, benim ve Denisin biraz yorgunluğuyla atlatıyoruz.Fasılalarla verdiğimiz kuruyemiş, kuru meyve molaları bizi kendimize getirmeye fazlası ile yetiyordu.Rotamız üzerinde zaman zaman araçlar geçsede trafik düşündüğümüz gibi turumuzu çok etkileyecek düzeyde değil.20 Km yi devirdikten sonra baraj yoluna ayrılacağımız Yiğitli köyüne de ulaştık, bir müddet düzlükte ilerledikten sonra, son 4 km boyunca sürekli irtifa kazanarak tırmanmak Denisi oldukça yordu.Zaman zaman Denis ile elimizde çıkardığımız bölümler ile ilerleyişimizi sürdürdükten sonra Özlüce köyü çeşmesinde öğlen yemeğimizi verdiğimizde, Denis'in surat ifadesi bize söyleyemedikleri ile dolu gibi.
Burada verdiğimiz uzunca öğlen molasından sonra baraja kadar ilerlemek istemeyen Denis i ikna için yaptığımız her türlü, rol, tiyatro, sahne performansımız başarılı oluyor ve 2 km uzaklıkta olan baraj gölüne doğru yol alıyoruz.
Manzara düşündüğümüzden çok daha güzel fakat gökyüzünü kaplayan bulutlar acele etmemiz gerektiğini bildirir gibiydi.
Buradaki ufak fotoğraf molası ardından, köylü teyzelerin iyi dilekleri ile dönüş yoluna geçtik.Tırmanışlar da üstün performans sergileyen Ulaş için korkulu dakikalar başlamış, Denis içinse eğlence başlıyor demekti.
henüz 2 km mesafe ilerlememiştik ki yağmur atıştırmaya başlamış, bulutlar o kadar alçalmışlardı ki bir an önce irtifa kaybetmekte fayda vardı.Yağmurun yeni başlaması yolu kayganlaştırmış, hızımızda düşündüğümüzden daha az ilerlemeye devam ettik.İlk serpintiyi çok hissetmeden atlattık.Rotamızın iki köy arasında ki en uzak mesafesinin tam ortasına ulaştığımız anda üstümüzde dolaşan bulutlar hiç yakalanmak istemeyeceğimiz derece de üstümüze boşalırken, artık ilerlemenin mümkünatı kalmamıştı.Sığınacak bir yer olmadığı içinde her halikarda ıslanacağımızdan yürüyerek devam etmeye karar verdik.Daha 500 mt ilerlememişken halimizi gören minibüs şöförünün bizi aracına alması ile yaklaşık 5 km sağanak yağmurun bittiği yere kadar bizi bırakması günün en iyi taraflarındandı.İyi temennilerimiz ile artık fazla oyalanmadan ve vucut ısımızı düşürmeden aracımıza kadar ilerleyerek, 56 km sürecek turumuzu 50 Km mesafe kat ederek tamamlamış olduk.
Artık ekip birbirini daha iyi tanımış oldu.