Recent Posts

16 Temmuz 2014 Çarşamba

13.07.2014 Yerköprü şelalesi Gezi ve Keşif Etkinliği

“Yola çıkacak kişinin aşması gereken ilk ve en önemli engel kendi yerleşikliğidir..

2. Gün ,

Gezende barajında sessiz güzel bir uykunun ardından yine sabah erkenden, tabiri caizse hortluyorum.....
Abi ne var ne yok, bir şey yok abicim be..
Akşamdan kalan sohbetimiz aklımda,” biz her hafta 30-40 kg balık çıkarıyorduk buradan” şimdi belli neden sabaha kadar bir şey alamadığınız.İnsanlar her alanda  kendi kazdıkları kuyuya düşüyorlar, nedense en son noktada akılları başına geliyor, balık alamadıklarına üzülsem mi, sevinsenmi bilemedim.
Bir müddet sonra Umur’ da uyanıyor.. Odun ateşinde demlediğimiz çaydan sonra hızlı bir kahvaltı faslı ile toparlanmaya geçiyoruz, Sabah saat 07:00 dağın ardından kendini göstermeye başlayan güneş, daha ilk dakikalarda tişörtümüzü bedenimize yapıştırmaya yetti. Toparlanmak la iyi etmişiz.
Günaydın, Simalar farklı geldi birden, bir gün öncesinde bizi misafir eden görevliler yerini diğer arkadaşlarına bırakmışlar, onlarda önceki arkadaşlar gibi misafirperverler.Kendi dolaplarından verdikleri soğuk sularla, sularımızı yeniliyor, termosu muzu soğuk suyla dolduruyoruz ve düşüyoruz yollara. Hemen unutmadan satır arasında, Gezende barajındaki görevli tüm arkadaşlara gösterdikleri yakınlık ve ilgiden dolayı teşekkür ediyoruz..
Bu sefer yollar bildik ve tanıdık, bunun rahatlığı ve güveni içerisinde hedefimiz Yerköprü şelalesine doğru ilerliyoruz.
Sıcaktan dolayı insanlar inzivaya çekilmiş, ortalıkta yer sormak için kimsecikler yok, bu noktada teknoloji devreye giriyor ve GPS kayıtlarımdan doğru yolda olduğumuzu görünce ilerliyoruz, birkaç km ilerledikten sonra yol üstünde Elektrik dağıtım merkezinde görevli olduğunuz düşündüğümüz, konuşması ile o yöreden olamayacağına karar verdiğimiz arkadaştan da (bey mi  demek doğru olur bilemedim) doğru yolda olduğumuz onaylatınca, o rahatlıkla devam ediyoruz. Sonunda yerköprü şelalesi tabelası karşılıyor bizi.
O ne Umur gördün mü ne diyor burada , “Yerköprü Şelalesi tabiat parkı dağdan taş düşmeleri nedeniyle ziyaretçi trafiğine kapatılmıştır.”  Buraya kadar gelmişiz görmeden gitmek kesinlikle olmazdı. Önümüzde  iki yol vardı, hangisini seçeceğimiz konusunda kısa bir istişareden sonra, gelen bir başka aracın gittiği istikamette devam ettik.Bir müddet araçla ilerleyişimizi sürdürürken, sağ tarafımızda dağdan kopan neredeyse araç büyüklüğündeki kaya parçaları gözümüzü korkutmuş, aracımızı uygun bir yere bıraktık.
Yürüyerek çok fazla mesafe kat etmeden ilerleyicince tabiat parkının neden kapalı olduğu anlaşıldı, sağımızda bulunan dağ üstündeki kayalar blok halinde aşağıya kaymış ve yolu kapatmış.Bizimle beraber olan grupla nasıl geçeceğimizi düşünürken, bu bölgenin geçmişi hakkında fikir sahibi olmadığımızdan, sessizlik konusunda birkaç önerim olmasına rağmen pek değer görmedi, tam Türk usulü has bel kader bu kayaların üzerinden geçerek şelaleye ulaştık…..
Şelale bizi ilk karşıladığı andan itibaren büyüleyici güzellikte tüm ihtişamı ile önümüzde, bense onu hissedebilmek için sabırsıklık la yanına ineceğim dakikaların geçmesini bekliyorum.
Bundan sonrasını benim kelime dağarcığımla bulunduğumuz atmosferi anlatmam, gördüğümüz güzellik karşısında yetersiz kalacağını düşünüyorum. Kısa bir şelale hakkında bilgi ile sizi görsel şenliğe davet edeceğim.
Bir gün öncesinde gezdiğimiz gezende kanyonu sonunda bulunan şelale, üst noktada yer altına inmekte ve fotoğraflarda gördüğünüz mağara kısmından ve diğer taraftan akan su olarak tekrar çıkmaktadır.