Recent Posts

1 Eylül 2014 Pazartesi

30 - 31.08.2014 Hattuşa Kamp ve Hattuşa Bisiklet tur ve Keşfi

Kamp günü geldi.
Bir aydır üzerinde sürekli konuştuğumuz, hatta her seferinde neredeyse çeşitli bahanelerle onun yerine şurayamı gitsek, yok şurasımı olsun derken, üzerinde nihai olarak karar verdiğimiz Hattuşa kampı günü gelip çatmıştı.
Bölge üzerinde yaptığımız küçük araştırmadan, Hitit uygarlığı kalıntılarının yakınlarında bir iki yer tesbit etsekte, alternatif olarak daha yukarda bulunan bir gölette aklımızın bir köşesine not ederek 30 Ağustos Zafer bayramı günü, sabah eşyalarımızı aracımıza yükleyerek, yollara düştük.
Eskiden çalışmış olduğum Kırıkkale bölgesinde bulunan şantiyede kalan Mehmet arkadaşımı ziyaret ettik, beklemediğimiz şekilde bizi ağırlayan Mehmetle ayrılıktan sonra, Sungurlu da 2 günlük erzak ihtiyacımızı karşıladıktan sonra, kamp bölgemiz olan Boğazkale bölgesine ulaştık.
Boğazkale de Hattuşa yol ayrımında, bölgenin muhtarının sıcak karşılaması ile kamp kurabileceğimiz yerler hakkın kısa bilgiler aldıktan sonra, kamp alanı keşifi konusunda yola devam ettik.İlk izlenim bizi kamp alanı konusunda hayal kırıklığına da uğratsa, benim google Earth te gördüğüm, Muhtarında bize önerdiği İbrikçi köyü yolundaki göletin uygun olduğuna karar vererek, direk olarak bu alana ilerledik.
Bu alan aslında, yerleşim yerinden çok uzak bir yer olmasına rağmen, piknik alanı gibi düzenlenmiş, etrafı çevrili ve kanımca çocuklarla kamp atılabilecek güvenli bir alan.Kendimize uygun bir alan bulduktan sonra, çadırlarımız kurmakla başladığımız iş, biz, akşam ki ateş başı sohbetleri için ağaç toplama ile uğraşırken, çocuklar güvenli alanda bisikletlerini sürerek eğlendiler.
Akşam, yemek vs fasıllarını bitirdikten sonra, ateş başında, yıldızların altındaki sohbetimiz, yudumladığımız şarabın verdiği mayhoşlukla devam etti.Denis' in daha önce kamp tecribesi olmasına rağmen, akşam orman içinden gelen yada geldiğini zannettiği seslere pür dikkati, gözümüzden kaçmadı.Ulaş çoktan uyumuştu bile.Günün yorgunluğunu atmak, sabaha düşündüğümüz bisiklet turuna zinnde kalkmak için çadırlarımıza çekildik.
Güzel bir gün......
Sabah herkesin yüzündeki tebessüm bulunduğumuz ortamdan ne kadar mutlu olduğumuzu gösterirken, çocukların annelerine telefonda ne kadar mutlu olduklarını ifade etmeleri bunun bir ispatı niteliğinde idi.
Sabah kahvaltı faslından sonra, bisiklet turu sonrası yorgunluk üzerine, toparlanma işleri ile uğraşmamak üzere, yiyecek kısmı hariç, çadır ve diğer kamp malzemelerimizi toplayarak aracımıza koyduk.Kısa bir durum değerlendirmesi sonrası, doğaçlama olarak bulunduğumuz, vadiden ve tarlalar arasından Hitit uygarlığının bulunduğu, Hattuşa harabelerinin olduğu bölgenin arkasına kadar ulaştık.Zaman zaman bisiklerimizi elle taşıdığımız Enduro tarzındaki turumuz, çocuklara Hattuşada bulunan antik kalıntıları, sevdikleri bisiklet ile birlikte sunmak, sıkılmadan dolaşmalarını sağladı.Bu noktadan sonra Planladığımız Yazılı Kaya bölgesine olan turumuz, havanın sıcak olması ve çocuklar için çok zorlayıcı olacağı düşüncesi ile vazgeçerek, kamp alanına  patika ve tarla yollarından ulaştık.Gecenin soğuğunu içinden atamayan lezzetine doyamadığımız karpuzumuzu yedikten sonra, hızlarını alamayan çocuklar ve Özcan kısa bir tur daha yaptıktan sonra, bir gün daha kalalım serzenişleri ile arabamızı hazırlayarak önce Yazılı Kaya ziyaretten sonra, bir gün öncesinden Mehmet' in abi dönüşte mutlaka uğrayın sözü ile Kırıkkale de verdiğimiz mola ardından, Ankara Ulaştık.