Recent Posts

18 Ağustos 2014 Pazartesi

17.08.2014 Dörtdivan Bisiklet Turu

2014 Yılının Ankara da geçecek olan en sıcak gününde, bütün planlarım evde oturmak üzerine kurulmuşken, Özcan dan gelen abi plan yapalım mı önerisi ile kısa bir görüşme sonrası Dörtdivan' a gitmeye karar verdik.
Burayı tercih etmemizin en büyük nedeni, sıcak bir dönemde Dere ve şelalede yıkanmak var.Kararlaştırdığımız erken saatte Dörtdivan'a gitmek üzere yola çıktık, Yolda erzak tamamlamak vb nedenlerle durmak zorunda kalmadık, Özcan her şeyi fazlası ile almış.
Gidiş yolumuz, bisiklete binme hevesi ile bekleyen Ulaş için oldukça uzun geçti, biz ise etrafı seyretmeye doyamıyoruz.
Dörtdivanı geçtikten sonra , dere yatağının yanında kısa bir mola veriyoruz, su seviyesi az ama moraller yerinde.
Evet tur başlıyor. Aracımızı uygun bir yere yerleştirip gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra, güzel ve insanı çok fazla zorlamayacak şekilde sürekli tırmanarak, Köroğlu dağına doğru ilerliyoruz.Yaklaşık 2-3 km mesafe sonra, daha önce kamp atıldığı belli olan bir noktada Ulaş havuz u andıran bir kısımda derede yıkanarak suyun tadını çıkarıyor, biz ise ilerde daha boyumuza uygun bir yer bulmak isteğimizle, yıkanma işini sonraya bırakıyoruz.Bu mevsimde görsel şöleni çok çekici gelmese de, çam kokusu, temiz bol oksijenli havayı teneffüs edebilmek bütün beklentilerimi karşılıyor.İlerleyişimiz sırasında kendimiz için yüzecek iki derin nokta tesbit ediyor ve işaretliyoruz.Ardından artık ilk zirveye geldik, buradan sonra ya Köroğlu dağına doğru yada Batı istikametinde ormana doğru giden tepeye ilerleme konusunda kararımızı veriyoruz.Yaklaşık 2-3 km ilerlediğimiz de artık, daha da yaban hayatının içinde olduğumuzu hissettirecek bir atmosfere girdiğimizi hissederken, Biraz mız mızlanmaya başlayan Ulaş'a da bak şimdi 1750 mt ye çıkacağız gazı ile biraz daha ilerlemesi ni sağlıyoruz.Ulaş bulunduğu ortamdan gayet memnun , bu sıra da karşıdan gelen enduroya çıkmış, motor sürücüsü ile karşılıklı geldiğimiz yollar hakkında bilgi aldıktan sonra, geri dönmeyi düşündüğümüz noktada motor sürücüsünün 500-1000 mt ilerden aşağı ya döneceksiniz bilgisi üzerine biraz ilerlesek te, motorlu arac sürücülerine mesafeler kısa geliyor olmalı ki, sıcakta bu yol ayrımına kadar gitmeyi göz önüne alamadık.Geçtiğimiz son 500-600 mt Ulaş için zorlu bir yol, inişler kendisi için biraz riskli, böyle olmasına rağmen Ulaş bu kısmı başarılı bir şekilde iniyor, yolun biraz daha düzgünleştiği bir kısımda önde ilerlediğim sırada arkadan gelen, Özcanın haykırışı arkasından, Ulaşın can acısı ile yükselen sesi, arkama döndüğümde Ulaşın acı çektiği görüntüsü ile karşılaştım.
Hemen kendisini sakinleştirip, düzgün bir yere  yerleştirdikten sonra genel bir fiziksel kontrolden sonra çok önemli bir şeyin olmadığını düşünmekle beraber, Ulaşın acı çığlıkları kafamızda çeşitli düşüncelere yol açıyor.Yanağında çarpmadan kaynaklanan kanamasını durduktan sonra, Arabayı getirmek üzere ayrılıyorum, hızlı bir şekilde iniyorum, bir yandan da kendi kendime, Ömer dikkatli olman lazım, bir kazaya daha kesinlikle yer yok düşüncesi ilerliyorum, aman Allahım yol bitmiyor.
Döndüğümde Ulaşın sakinleşmiş ve iyi durumunu görünce daha da rahatlıyorum...
Dörtdivan da sağlık ocağı çalışanlarını yerlerinde olduklarını bildiğimiz halde, ulaşamamak canımızı sıkmış olsa da, mesafenin kısa olması nedeniyle, Gerede Devlet Hastanesi acil servisinde gerekli pansuman ve röntgen işlemleri sonrası,bir şey olmadığını öğrenmenin verdiği moralle, üzerine yenilen güzel yemekle Ulaş  ve biz kendimize geliyoruz.
Yolda, anlatacağı hikayenin giriş, gelişme ve sonuç kısımlarının provaları ile bizim şelalede yıkanamama serzenişleri ile Ankara' ya ulaşıyoruz.Geçmiş Olsun.

- Her zaman aldığım ama bu sefer  yanıma almadığım ilk yardım çantam için kendime kızdım.
- Bu tür sporlar da grup içinde ki katılımcıların durumlarını iyi analiz etmek gerekmekte.
- Ben tek başıma şuraya gittim geldim demek marifet değil, en az 3 kişi olmanın önemini yaşadık.
- Bisiklet söz konusu olunca kesinlikle kullanacağınız arazi şartlarına göre lastik tercihi ve kalitesi önemli.