Recent Posts

20 Haziran 2012 Çarşamba

Kümes Yapımı


İş yerinde ki arazimizde mevcut tavuk, ördek ve kazlarımızın bulundukları kümes itibarı ile tabiri caiz ise çok itiş kakış gibi bir kümeste toplanmaktaydı.
En azından tavukları diğer ördek ve kazlardan ayırmanın faydalı olacağını düşünerek bir kümes yapmaya karar verdim.Teorikte kafamda bir takım şekiller mevcut idi ama pratikte şu yaşıma kadar hiç böyle bir şey yapmamıştım.Bu yazıyı da benim gibi eline ilk defa bu denli yoğun testere, çivi, çekiç alacaklara bir yol göstermesi maksadıyla yazdım.  
İlk adım olarak kağıt üzerinde, kroki resmini çizdikten sonra, elimde mevcut bulunan kerestelere göre fazla fire vermeden yapabileceğim ölçüleri belirledim.Sonrasında;

1-      Ölçülere göre dikmelerin hazırlanması ve birbirine bağlanması
1-      Genel karkas çıktıktan sonra taban zemininin çakılması
1-      Yan ve arka duvarlarının çakılması
1-      On kapı boşluk hesabı yapılarak gerekli boş yerlerin çakılması ve çatı tahtalarının montelenmesi

1-      İç kısma tünek ve merdivenin yapılması
1-      Kapı tahtalarının ebatları belirlenip birleştirilerek çakılması ve menteşe ile ana karkasa bağlanması
- Boyama işlemini kendi belirlediğiniz sıralamaya koyabilirsiniz.














0 yorum :

Yorum Gönder